Dagen idag

har varit bra. Har jobbat och blev hemkörd av Rollekolle. Han hade mött upp Maria på Allum som handlade julklappar.
Gjorde en kycklinggryta på kvällen, snabbt kvickt o lätt, dessutom blev det gott.
Tog bara kyckling o fräste upp den med alla mina kryddor jag brukar använda, sen hällde jag i wokgrönsaker och en burk med skivad ananas. Använde även spadet som fannsi burken till anansen för annars hade det blivit för torrt.
Trodde jag hade en burk med kokosmjölk hemma men det hade jag inte.
Till denna kycklingwok hade vi färska bandspagetti.

Ringen jag köpte till Emelie hade gått sönder så imorgon får jag gå ner och byta den, synd, men jag får köpa en ring någon annanstans. En sten hade hoppat ut o det skall det väl inte göra på en silverring efter en dag!!

Nu orkar jag inte skriva mer...
nattnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0