freitag

(undrar om det stavas så...har glömt min tyska..)
Än så länge så ser det ut att bli en fin dag, trots massa gråa moln. Men här o var så ser man himlen och solen lyste allt förut. Taken är vita tyvärr och det innebär att då är väl bilen frostig också...
Men jag skall inte åka ut förrän vid 11 nåt, då skall jag tanka bilen och så skall jag hämta plåten jag glömde på jobbet igår. Skall göra en smörgåstårta åt en kompis nästa vecka och nu hoppas jag att plåten får plats i mitt kylskåp.
Har ett mycket bra recept på smörgåstårta som iallafall är uppskattat bland kompisar och släkt, men jag får göra en annan tårta den här gången för dom äter inte ärtor och dom har flera som är laktosintoleranta. Inte för att laktosen spelar någon roll, det finns ju hjälp för det idag, men va sjutton skall jag ta istället för ärtor??
Så jag håller på att kolla runt på internets alla smörgåstårtor för att hitta något som passar. Jag får leta fram lite olika och så får jag ringa henne och höra så att alla ingredienser passar för dom. Alla vill ju kunna njuta av tårtan.

Idag måste jag tvätta också om jag skall få en ledig helg. Eller, ledig o ledig....Mitt hem ser ut som en sjörövarstuga så jag har allt fullt upp hela helgen. Tänkte jag skulle få ner den förb-e granen i källaren nångång..!! Den står här och ser dum ut i storarummet och på natten ser det ut som att någon står och tittar på mig vid bokhyllan ;-)

Sen skall jag plocka ihop Emelies prylar, har köpt 5 flyttlådor speciellt för det här och dom står nu i hennes rum och väntar. Sen skall dom in i klädkammaren men där har jag iallafall fått ordning nu så det är riktigt trevligt att gå in där.

Nästa månad skall jag åka till IKEA för att handla hem mer gardinstänger, en till Em´s rum och en till Joels rum. Har ju panellängder i hela lägenheten, undrar om jag nångång kommer att trötna på det??? Men tycker det är behagliga gardiner och dessutom är det ju otroligt lätt att hänga upp. Sen kan man ju hoppas att gardinerna stämmer mot varandra vilket dom inte gör här!! I köket har vi en kort o en lång och likadant blev det i storarummet ser jag nu. I storarummet har jag tack o lov möbler i vägen så det syns inte så tydligt där, men i köket får jag problem om jag inte ändrar eller fållar upp det ena paret.

Måste åka och slänga lite skräp också, kanske skulle göra det idag förresten när jag ändå är ute och far sedan..mm, det var ju ingen dum idé, nu skall den bara genomföras också (HA HA)

Nej, ha en bra dag, nu skall jag äta lite gröt så kroppen vaknar.
tjabbaaa


Kommentarer
Postat av: Alexandra

sv; jo :) Vad kul! :)

2009-02-27 @ 14:00:14
URL: http://alexxandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0