bussen

slipper jag snart åka, åh, vilket himmelrike det skall bli alltså.
Det är en pina varje gång jag är tvingad att sitta på dessa eländiga bussar. Ändå försöker jag intala mig att det är ju så bra med bussar. Jag behöver inte betala massa skatter o försäkringar o ingen bensin, dessutom åker man ju faktiskt väldigt tryggt på en buss. Men det hjälper inte, det är en plåga varje gång iallafall...

Men idag tänkte jag på hur livet egentligen har blivit i dessa moderna tider. Var o varannan människa går med mp3-spelare, även jag nu för tiden.  Är det så bra egentligen??
Du hör ju ingenting annat än musiken.
Du hör inte om din mobil ringer..
Du hör inte om någon pratar med dig..
Du hör inte om det kommer någon illasinnad bakom dig..
Du lever i en annan värld och kanske så olyckligt till o med inte hör att det kommer en bil..
Nej, jag vette sjutton om det är så bra med dessa små käcka musikmaskiner.
Jag använder min på bussen o hos tandläkaren.
På bussen för att slippa tänka på att jag sitter instängd på en buss o hos tandläkaren för att slippa höra de eländiga borren. Men i övrigt försöker jag allt att lyssna på omvärlden.

hehehe, nu kom det in en tant i affären som skulle ha busskort. Vägen ut brukar vara densamma som in, men hon hittade inte ut igen


Usch, nu kommer det en hög med ungar hör jag. Det är rast o då vill dom ha godis istället för mat...
Ha´´e gott!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0