dags att blogga igen..

Gått några dagar sen nu, har haft bilen i en vecka o lite mer och livet känns underbart!
Är ute och kör i princip varje dag men det lär jag väl sluta med sen för pengarna håller ju inte hur länge som helst i januari månad...eller hur? Hård månad men man överlever som vanligt, det har man ju gjort i många år.
Denna veckan har jag varit hos Maria och hälsat på och dom har även varit här. Har inhandlat en liten lagom lagerhylla för 40 kr, lagom pris. Skall ha den i klädkammaren för jag måste få in mer hyllor där och få ordning.
Skall berätta lite kort om min tur för att få hem denna lagerhyllan:
Stressade till affären för att vara där kl 15 när dom öppnade, kommer dit och den hyllan jag skulle ha var naturligtvis såld. Men in genom dörren kommer min mamma och hennes gubbe och när vi står och pratar så får jag syn på en likadan bakom min mamma. Jag går dit snabbt naturligtvis och fångar en expedit som kollar om den är till salu och jag har turen att få köpa den.
Nu börjar problemen hopa sig.
Kommer ut med min hylla till bilen och känner att jag är enormt nödig (nr 1) vilket är helt normalt på en gammal tant som mig ;-) Nu skall jag försöka fälla sätena i bilen, hade bara lyckats med mittensätet hemma så nu fick jag ta fram instruktionsboken och lyckas komma på var knapparna sitter för att få ryggstöden framåtlutade.
Försöker sen få in hyllan vilket visar sig inte funka för jag har ett galler som sitter fast i taket och jag skulle behöva ha bort 1 cm för att få in hyllan ordentligt.
Inser att jag måste få bort den hängande hyllan jag har bak men inser samtidigt att det tränger på ännu mer i byxorna och jag har en bit hem, så jag hoppar in i bilen med lagerhyllan hängande halvvägs utanför och kör därifrån.
När jag kommer bort till ungefär där min syster bor så stannar jag vid busshållplatsen och rusar ut igen för att få bort den hängande hyllan och lyckas, men samtidigt så tänker jag att jag ser nog ganska lustig ut...
Bakluckan måste man hålla emot för annars ramlar den ner, så där står jag, med knäna i kors, huvudet som stöd för bakluckan och kämpar för att få ut den lösa hyllan, ner med den på marken och kör lagerhyllan helt in och sen går inte bagageluckan igen....!!!! In med huvudet igen som stöd alltmedans paniken växer för att jag skall kissa ner mig, in med hyllan ännu längre in och tår tillslut igen luckan och står där med en lös annan hylla som jag slänger in i bilen från sidan och äntligen iväg hem till toaletten!
Sicken pärs detta var!
Kom hem iallafall och då skall jag ha med mig min son för att åka på kalas för min svåger som fyllde 65 år igår. Han satt vid datorn och hör som vanligt inte så mycket då, fick säga till honom 2 ggr att jag ville iväg innan han reagerade och lyfte på baken.

Har jobbat två dgr denna veckan och är nu ledig 4 dgr, härligt!!! Fast imorgon blir det tvätt (do i like?? NOO) men resten av dagen skall jag bara slappa o inte göra nåt...
På lördagen drar jag nog till affären igen för att kolla om byrån är kvar som jag såg, en hög vit som behövs här. Har väl egentligen inte tänkt ha begagnade möbler mer, men här är panik på hyllor och lådor så det får nog bli så iallafall om vi skall få ordning här någongång.
Jaja...sen är det söndag och vilodag eller matdag, beror på humör vad det blir.
Måndagen åker jag nog och hälsar på nån...kanske min dotter med barnbarn, vi får se.
Ha det gott!!
till min svåger i efterskott..

byebye



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0