jaha...

har ingen aning om vad jag skall blogga om idag..
Håller på med räkenskaper för att se hur jag ligger till under hela året och det var mycket intressant.
Har mycket mer pengar än jag trodde!
Men det blir bra för det kommer att gå en hel del pengar till bilen jag skall överta från Tobbe och Maria. Sen måste jag spara så jag kan åka på semester. Skall åka runt i Sverige och hälsa på för nu har jag varit inlåst i så många år.
Skall till Orsa naturligtvis, skall till yran där är det tänkt och jag har hittat ett sånt jättegulligt vandrarhem i Mora där vi bara måste bo. Åker sen vidare till Östersund och kompisen där, han har varit här nere några ggr men jag har aldrig lyckats komma dit upp, men nu skall det alltså bli av äntligen. Han har stugor vid havet så jag och Joel får en egen att bo i. Det blir skönt för då behöver man inte känna att man stör och man kan leva sitt eget liv.
I Östersund har jag massor att göra och leta efter. Våra anor kommer därifrån och det bor en hel del kvar där som är släkt med oss på ganska nära håll. Skall bli kul, men jag har ju tyvärr hört att dom inte är så trevliga och vill träffa avlägsna släktingar så jag kanske kollar in dom på håll...HAHA
Efter det blir det kanske Kolmården men det är inte säkert, vi skall till Nordens Ark första semesterdagen så det kanske blir för mycket djurpark..vi får se.
Men vi måste göra ett uppehåll någonstans mellan Östersund och Blekinge, kanske tar en tur till Cissi förresten, hon bor ju i Stockholm. Så kan man äntligen få se hur Stockholm ser ut också, är väl lagom när man fyllt 50 år och få se sin huvudstad!!

Skall iallafall ner till brorsan har jag tänkt för han fyller 60 i augusti så det passar bra att hälsa på en sväng då. Sen åker vi till farsan o kopplar av lite innan vi åker hem igen. Tältar nog hos pappa så kan jag passa på at kolla på lite gamla kort igen för han har en hel del kort från förr.

Ja, sen är semestern slut.... Men jag kommer att åka mycket till havet och till Stenungsund när jag äntligen får bil. Det skall bli så förbannat skönt att kunna göra vad jag vill o när JAG vill. Inte vara i behov av andra människor. Jag är ju inte riktigt den typen av människa, vill rå mig själv.
Å tänk va svamp jag skall leta efter till sommaren!!!!


Det blir höjdpunkterna med att ha bil igen, svamp och havsbad!!

Jaja...jag fick ihop en hel del att blogga om iallafall...
Kan passa på att tacka Tobbe och Maria för att jag så förmånligt får ta över deras bil!


Jag skall ta hand om den och hälsa på er ofta, det är ytterligare en förmån med bil, jag kan hälsa på mina barnbarn!




Okey, over and out...
cu another day
take care




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0